Διανομέας ή Ντιστριμπυτέρ.
Αφού ο πολλαπλασιαστής ανέβασε την τάση κοντά στα 20.000 Βολτ, τούτη θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τι εννοούμε; Μα φυσικά τη διοχέτευσή της στο σωστό μπουζί και μάλιστα στον κατάλληλο χρόνο. Ο διανομέας, οπτικά τουλάχιστον, είναι σ' όλους γνωστός. Το πλαστικό περίβλημά του κρύβει μια μεταλλική βάση —πού πάνω της βιδώνονται οι πλατίνες— έναν άξονα με το έκκεντρο των πλατινών στη μέση και ένα ρότορα με μια προεξοχή στην κορυφή του— και τους μηχανισμούς του αβάνς. Εσωτερικά το καπάκι έχει έναν αριθμό προεξοχών ίσο με τον αριθμό των μπουζί του κινητήρα. Κάθε φορά που ο ρότορας, καθώς γυρίζει, έρχεται σε επαφή με μια απ’ αυτές, διοχετεύει την τάση από τον πολλαπλασιαστή στο αντίστοιχο μπουζί. Στους τετράχρονους κινητήρες έχουμε έναν πλήρη κύκλο, δηλαδή μια έκρηξη, σε κάθε κύλινδρο μέσα σε δύο περιστροφές του στροφάλου. Γίνεται λοιπόν φανερό ότι ο άξονας του διανομέα πρέπει να 'χει ακριβώς τις μισές στροφές απ’ το στρόφαλο. Το ντιστριμπυτέρ σπάνια προκαλεί προβλήματα. Το συνηθέστερο πάντως που παρουσιάζει είναι το ράγισμα του καπακιού του. Οι τάσεις που περνούν απ’ τις προεξοχές του είναι (20.000 Βολτ) ικανές να προκαλέσουν σπινθήρα, αν δεν υπάρχει καλή μόνωση. Μ' άλλα λόγια το καπάκι μονώνει μεταξύ τους τους αγώγιμους δρόμους που πηγαίνουν προς τα μπουζί. Αν όμως χάσει αυτή την ικανότητά του, είτε από το ράγισμα είτε από βρώμα και λάδι, που «κάθισαν» στα εσωτερικά του τοιχώματα, τότε πολύ πιθανό ανάμεσα σε δύο απ’ τις προεξοχές να «σπάσει» σπινθήρας. Φυσικά τ αποτελέσματα είναι άμεσα στην απόδοση του κινητήρα, αφού κανένα απ’ τα δύο βραχυκυκλωμένα μπουζί δεν θα δώσει σπινθήρα μέσα στον κύλινδρο.
Πριν αφήσουμε το διανομέα, θα πρέπει να ασχοληθούμε και με τους μηχανισμούς του…
Πριν αφήσουμε το διανομέα, θα πρέπει να ασχοληθούμε και με τους μηχανισμούς του…
ΠΗΓΗ :http://iceal.wikidot.com/ignition#toc6
https://www.youtube.com/watch?v=W94iksaQwUo&t=14s
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου