Απο το Μαθημα ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΙΙ της Δ-ΟΧΗΜΑΤΩΝ (συντονιζει ο καθηγητης ΡΟΠΟΚΗΣ ΔΗΜ)
πηγη :www.caroto.gr
Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια τα αυτόματα κιβώτια ήταν σχετικά αργά στην αλλαγή των σχέσεων, κόμπιαζαν, με νωχελικό kick-down και διάφορα άλλα κουσούρια. Το κυριότερο, όμως, επιβάρυναν την κατανάλωση καυσίμου. Την εικόνα αυτή ανατρέπουν τα νέας τεχνολογίας κιβώτια με διπλό συμπλέκτη (ειδικά αυτά με τους ξηρούς) που για λόγους συντομίας θα τα αποκαλούμε DCT (Dual Clutch Transmission)…


(σ.σ. Ο υδραυλικός μετατροπέας μεταφέρει την ροπή σε ένα πλανητικό σύστημα (σχετική αναφορά προς το τέλος του άρθρου) το οποίο κανονίζει την εμπλοκή των γραναζιών και της σχέσης μετάδοσης.
Ένας μηχανικός συμπλέκτης θεωρητικά μεταφέρει το 100% της ροπής του κινητήρα όταν δεν είναι φθαρμένος και δεν υπερθερμαίνεται. Δεν υπάρχουν απώλειες από την στιγμή που τα υλικά τριβής ξεπεράσουν μία μικρή ολίσθηση κατά την αλλαγή σχέσης. Ξεχάστε τις απώλειες του υδραυλικού λαδιού και την αντλία που κλέβει μέρος της ισχύος του κινητήρα. Κάπως έτσι γεννήθηκαν και τα κιβώτια DCT (VW DSG, Renault DCT, Alfa Romeo TCT, Honda Dual Clutch κ.α.) τα οποία δεν θα υπήρχαν στην σημερινή μορφή τους χωρίς την συνεπικουρία της ηλεκτρονικής. Σε αυτήν οφείλουν την εντυπωσιακή τους βελτίωση και τα κιβώτια CVT για όποιον μπορεί να συμβιώσει με την ιδιότροπή λειτουργία τους.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς ποιον τύπο μετάδοσης προτιμάτε; Τα μηχανικά χειροκίνητα κιβώτια ή τα αυτόματα; Βρίσκετε πιο εύχρηστα τα μηχανικά ή τα νέας τεχνολογίας με διπλό συμπλέκτη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου